Zdrowy styl życia

Do treści | Do menu | Do wyszukiwania

czwartek, styczeń 29 2015

Styl życia, który pomoże w zachowaniu zdrowia

Zdrowie jest bardzo ważne dla każdego z nas. Wszyscy chcemy żyć jak najdłużej, jednak pod tym pojęciem nie wyobrażamy sobie długich lat w chorobie. Pora postawić na nową jakość i zainwestować w bardziej prozdrowotny styl.

Na początku warto zmienić dietę. Nie chodzi tutaj jednak jedynie o zwiększenie liczby owoców i warzyw spożywanych codziennie. Jeśli mamy kłopoty z ograniczeniem sobie porcji pożywienia i z podjadaniem słodyczy, być może nasze posiłki mają za wysoki indeks glikemiczny. Ta wartość określa, czy stężenie cukru we krwi po zjedzeniu danej potrawy wzrośnie szybko, czy raczej będzie uwalniał się stopniowo. Warto postawić produkty z tej drugiej grupy, wybierając tym samym zdrowy styl życia.

Codzienne jedzenie wartościowych produktów sprawi, że znikną problemy z układem pokarmowym i nie tylko.

Zdrowie na długie lata

Zdrowy styl życia to odpowiednia dieta i ćwiczenia. Za osobę w pełni zdrową, także w znaczeniu medycznym, uważa się człowieka, który ma nie tylko dobre wyniki badań krwi, ale również jest zdrowy psychicznie. Warto więc obok codziennej porcji owoców i warzyw znaleźć czas na to, co sprawia nam przyjemność.

Poziom endorfiny we krwi jak wiadomo podnosi czekolada. Ze względu na to, że mleczna posiada dużą ilość cukru, wybierzmy raczej gorzką jej odmianę. Można także zrobić własną - bez konserwantów i polepszaczy, za to z odpowiednią (zdrową) ilością substancji słodzącej.

Humor poprawia także uprawianie sportu. Wybierzmy ulubioną dyscyplinę i uzyskajmy dwie korzyści w jednej - nie tylko poprawimy swoje zdrowie, ale również zyskamy znajomości wśród osób, które robią to samo. To także element zdrowego stylu życia.

Zdrowy styl życia na co dzień

Wiele osób zdaje sobie pytanie, co tak naprawdę oznacza zdrowy styl życia. To pojęcie staje się coraz bardziej modne, jednak każdy rozumie pod tym pojęciem różne rzeczy.

Na zdrowy tryb życia składa się przede wszystkim sposób odżywiania. Uważa się, że jest to coś, co możemy zmienić od razu i bardzo szybko zobaczyć efekty. Rzeczywiście jest tak w wielu przypadkach. Wprowadzenie do diety większej ilości warzyw i owoców oraz regularne posiłki pozwalają nam nie tylko na zdrowe trawienie. Takie zachowania pomagają nam opanować stres - ustalony plan dnia z jednej strony prowadzi do rutyny, ale z drugiej strony umożliwia nam zachowanie kontroli.

Podobnie na nasze zdrowie działa codzienne uprawianie sportu - jeśli jest to czynność wykonywana każdego dnia o tej samej porze, pomoże nam ona odreagować zdenerwowanie i pomoże się uspokoić na przykład przed snem.

wtorek, styczeń 20 2015

Awaria bloga

Blog jest offline. Wracamy za kilka dni.